Zondag

20 september 2011

In de ochtend zijn we eerst naar de Calgary Farmersmarket geweest. Dit is een overdekte grote markt in het weekend. Allerlei standjes met groenten, fruit en vlees. Ook zijn er stalletjes met eten en een groot terras om te zitten. Heerlijk om eventjes rond te neuzen.

Daarna zijn we naar de Saskatoon Berry Farm geweest. Dit is een soort Meinardi in Canada. Een grote boerderij met streekproducten en veel bessen. in de zomer zijn er ook velden waar je zelf mag plukken. De saskatoon berry lijkt we een beetje op een zwarte bes.

Hebben hier lekker hollands gedaan. koffie met gebak! Of zoals ze hier zeggen coffee with dessert. Erg lekker een stuk berrypie.

Bij thuiskomst hebben we nog even een wandeling naar de bowriver gemaakt. Heerlijk even gezeten in de zon.

Gary en Jaqueline kwamen ook even langs voor de BBQ. Hadden smorgens een lekkere tbone steak gehaald en chickenwings. Deze zijn vakkundig op de grote bbq bereid. Natuurlijk weer groene asperges erbij, anders krijgen we hier niet. Eerste wat we eten in Nederland, groenten en groenten, heerlijk andijvie of witlof!

Toetje was applepie. Dit alles hebben we heerlijk weggespoeld met Debbys famous margharitas. Lekker, maar wel sterk (tequila).